הנפש ותיקון המידות

גודל טקסט

Deepaiבלי לעבוד זה לא ילך
לימוד התורה הוא לא רק צבירת אינפורמציה, אלא נועד להפוך אותנו ליהודים טובים וערכיים יותר. הדגש בלימוד אינו על כמות אלא על איכות, קביעות ושיטתיות, מה שיהפוך את החיים שלנו מפסיביים לאקטיביים
x
  • היה הווה ויהיה
    הנעה ושליטה פנימיים מונעים מהעבר והעתיד לשתק את ההווה שלי.
  • 215d11e5-e37c-4524-9c0b-4a9d8e8fa4c0.jpg
    בין אדם לחברו
    גם בהלכות הנוגעות לבין אדם לחברו יש דינים ברורים והלכות מפורטות. מוזמנים ללמוד.
  • בין ציות לשליטה
    ציות עיוור לנורמות ומוסכמות חברתיות, נובע ממרכז שליטה חיצוני. גם מי שפועל מתוך הנעה פנימית יודע לקבל מרות, אך לא מאפשר לאחרים לשלוט בו.
  • הצורך להיות תמיד צודק
    הנעה והערכה פנימיים מסייעים לי להעיז לנסות גם במחיר כשלונות מידי פעם, כי רק כך אלמד טוב יותר ואגיע להישגים.
  • לא לפחד כלל...
    כשאשכיל להפריד בין תוצאות מעשיי לבין אישיותי, אפסיק לפחד מהלא נודע ולחשוש תמיד שמא אכשל.
  • תוויות שחייבים להסיר!
    מרכז שליטה פנימי יסייע לנו לקחת אחריות ולהסיר תוויות שהדבקנו לעצמינו או אחרים הדביקו לנו.
  • אני מאשים!
    האשמת אחרים במה שקורה לי, משמעותה הסרת האחריות מעצמי, והשלכתה על אחרים.
  • הגיע הזמן לשלוט!
    אמנם אין לנו יכולת לשלוט על התנהגותם ודבריהם של אחרים, אך בידינו הבחירה כיצד להגיב להם, לפעול מתוך שליטה פנימית ולא לאפשר להם לשלוט בנו.
< 1514131211 >
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il
;